bedankt en tot ziens! :D - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu bedankt en tot ziens! :D - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

bedankt en tot ziens! :D

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Augustus 2009 | Ghana, Tamale

Hoi Skatjes!

Van de week zat ik mijn smsjes terug te lezen van dat ik vertrok. daarin stond meerdere keren ' geniet want voor je het weet ben je weer thuis'. ik dat klopt! het is gevlogen! ik heb alles gedaan wat ik had willen doen en nog veel meer. Ik zou hier komen om te werken en toch ga ik nog even een weekje reizen.

Maar ik zal eerst nog even vertellen wat ik de afgelopen week nog heb gedaan.

Zo zijn we vrijdag toch nog even wezen stappen. Picorna op vrijdagavond scheen te place to be te wezen. en daar gingen we dan.. Ik moet zeggen het zag er nog best aardig uit. groot, 1 discobal, wat blacklight en de aankleding had voor de rest meer weg van een zwembad maar daar ging het niet om. Aan de bar was het bier, smirnoff of vooral veel fris. tjah dat heb je he, die moslims drinken niet.
dus daar stonden we met ons flesje aan de rand van de dansvloer. kreeg een beetje schoolparty in de Vernus idee.
en dat we de enige blanken waren had ik kunnen bedenken maar dat we uiteindelijk ook de enige vrouwen waren..
en dansen die mannen, mooi skudden, shakira was er niks bij. Maar die gasten dansen zo met elkaar dat je meer het idee krijgt dat je in een homobar terecht bent gekomen. Maar begin daar niet over want die bestaan hier niet.
en van dt voren werden we ook gewaarschuwd dat ze erg graag tegen je aan wilde dansen maar dat viel harstikke mee. ze wilde graag dat we kwamen dansen maar hielden netjes afstand. En toen de tent dicht ging en er vanzelf geen taxi was (beetje vijverhut praktijken) hebben ze netjes met ons staan wachten tot we veilig op weg naar huis waren. Een gezellig avondje, die ik zeker niet had willen missen!

En dan natuurlijk de bruiloft! god wat een gedoe.. Daar snappen we in nederland wel ff meer van. Vrouwen en mannen apart. en dan niet gescheiden in een ruimte maar in verschilende huizen die minstens een km uit elkaar staan. maar dat vonden we niet zo erg want op straat kregen we al genoeg aandacht met onze ghanese jurken.
op de bruiloft aangekomen is dan vanzelf alleen de bruid aanwezig, want zij ziet haar man pas aan het eind van de rit.
Maar deze meid, die er overigens prachtig uitzag!, zit de hele dag in haar slaapkamer. iedereen komt binnen om haar te feliciteren en gaat dan gezellig naar buiten met de rest. af en toe loopt iedereen weg, want dan moet er gebeden worden. ook hier word er niet meer genuttigd als cola en op het menu staat reist, zoals we dat de hele week al eten.
Totaal anders, deze mensen hebben het naar hun zin, maar wij waren het al gauw met elkaar eens dat wij het anders gingen doen!

en zo had ik gister mijn laatste dag op het weeshuis. Gohh ik ga die skatjes toch wel missen hor.
Dat wij kwamen hadden de kids naambordjes boven hun bed. maar omdat het een komen en gaan is van kleintjes klopte van de helft niks meer.
Dat ik deze kant op kwam heb ik van een lieve man ;) een hoop school spulletes meegekregen. waaronder vouwpapier en verf. dit bracht ons op ideen. kijk maar op de fotos naar het resultaat. de kinderen vonden het leuk en wij net zo :)

Nou en nu bezig met de boel inpakken. afscheid van mijn gezin en van alle vrijwilligers. het is raar. ik besef het niet. op het moment dat je thuis begint te voelen ga der eigenlijk weer vandoor. maar goed ik ben nog niet thuis!

het eerste weekeind ga ik met twee andere vrijwilligers op pad. We gaan rond de stad kumasi van alles bezoeken, zoals de kintampo watervallen, een apencentrum en misschien een vlindertuin of zwemmen in een crater. dan ga ik maandag ochtend alleen door. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik mijn laatst week met mijn luie kont op het strand ga liggen, maar het is regenseizoen...
en ik wil graag nog bij cape coast het slavenkamp bekijken en kakum national park.

De 18e vlieg ik savonds en dinsdag ochtend kom ik via frankfurt weer aan op schiphol..
En dan is het kermisssss!! whaha

Ik ben bang dat dit mijn laatste bericht is, want weet niet of ik tijdens mijn reis nog op de comp raak. Ik wil iedereen bedanken voor het reageren, bellen, smsen en mailen! dat heeft mij super geholpen!!

Een dikke kus voor jullie en tot snel!

  • 05 Augustus 2009 - 11:56

    Dominique:

    Hi meis,
    Nou goed om te horen dat je een leuke periode daar hebt gehad!
    Ik wens je echt heel veel plezier nog met je rondreis en een goede terugreis gewenst naar ons kikkerlandje...
    En ik zie je met de kermis!
    Groetjes Dominique

  • 05 Augustus 2009 - 12:56

    Dirk En Annet:

    Hoi Joyce, Wat een leuk idee die kleine handjes en voetjes op het kleurijke papier. Een mooie herinnering aan een bijzondere tijd die je daar heb gehad. Geniet nog een weekje en een goede reis terug. Groetjes Dirk en Annet

  • 05 Augustus 2009 - 14:54

    Mark & Evelien:

    Hi Chicka, geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terugreis! Tot snel, xxx Mark & Evelien

  • 06 Augustus 2009 - 12:06

    Woody:

    Hay Meid,

    en zo is het weer voorbij,
    mooie foto's, mooie verhalen!

    ik hoop je weer eens te zien als je in Nederland bent!

    Trots op jou...

    XXX

  • 07 Augustus 2009 - 08:31

    Mirthe:

    Gaaf om je verhaal weer te lezen! Denk moet het toch maar even doen! Allebei in verweggistand en dan toch nog reageren op elkaars waarbenjij! Haha, lollig!

    Je maakt weer een hoop mee zeg! En wat raar he, vertrekken daar. Weg bij je werk en je gezin! Weet hoe het voelt, en het voelt heel raar en dubbel! Maar lekker nog een weekje reizen is ook niet mis! :D
    En ja, als we terug komen vallen we met onze neus in de kermis! Ook niet geheel verkeerd! We gaan zeker een biertje (of meer ;)) samen nuttigen en verhalen uitwisselen! Gezellig!
    Geniet nog he! Doe ik ook!

    xx

  • 08 Augustus 2009 - 17:24

    Therese:

    hoi
    Je kent mij niet, maar ik heb een paar maanden geledenook in het weeshuis gewerkt.
    Ik las dat je mijn naamkaartjes heb vervangen hihi, je hebt ze erg origineel gemaakt!
    Ik heb er zo veel werk aan gehad, maar vond t niet erg om te doen, verveelde me 'savonds nog wel eens.
    Maar leuk om te zien welke kids er nog zijn.
    Ben blij dat mijn Solomon en Janet er nog zijn nou ja ben niet blij dat ze nog int weeshuis zijn, maar dat ze uberhaupt nog leven!
    Die 2 heb ik heel wat afgeknuffeld en veel mee beleefd!
    Als ze beide geen vader meer hadden zou ik ze zo mee hebben genomen!
    Heb je nog een mooie foto van ze van dichtbij, hoe ze er nu uit zien? Ik ben zo benieuwd!
    Weet niet of je er tijd voor hebt, maar mocht je tijd hebben zou je er dan 1 willen mailen naar mij? (bagwandetanhain@hotmail.com)

    Liefs Therese

  • 08 Augustus 2009 - 17:26

    Therese:

    btw mohammed is ook echt nix gegroeid! Lijkthaast wel gekrompen hahaha

  • 10 Augustus 2009 - 18:58

    Lin En Co:

    Hey wijffie,
    Geniet en nog even van, alvast een goeie terug reis. Tijd om te wennen heb je niet als je thuis komt want dan is het alweer kermis. Ik ben erg benieuwd naar al je foto's tot volgende week. Kus Lin en Co

  • 16 Augustus 2009 - 07:29

    Arie En Liesbeth:

    Ik weet niet of je het nog leestmaar anders een goede reis terug gewenst.
    We hebben met een beetje ongeloof je verhalen gelezen.
    Groeten arie en liesbeth

  • 16 Augustus 2009 - 23:31

    Annegien En Sanne:

    Hoi Joyce,

    Wat leuk om je site te zien. We vonden het het leuk samen onze laatste paar dagen door te brengen op kokrobite beach. Voor morgen een goede en veilige vlucht toegewenst!

    Groetjes Annegien en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Tamale Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Ghana airport

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

31 Juli 2009

Laatste week in Tamale..

24 Juli 2009

Bolgatanga en de vroedvrouw
Joyce

Actief sinds 11 Nov. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 29984

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Nieuw Zeeland en Australië

11 December 2008 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

23 Mei 2008 - 18 Augustus 2008

Tamale Ghana

Landen bezocht: