Hoogtepuntjes noord & zuid! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Hoogtepuntjes noord & zuid! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Hoogtepuntjes noord & zuid!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hi dutchies!
En zo oppeens heb je nog maar een week. Dan kom je erachter dat tijd toch wel heel snel gaat. We hebben genoten van iedere dag en dat gaan we dubbel zoveel de aankomende dagen doen. We hebben wederom weer wervelende dagen achter de rug.
Noem vandaag, vandaag was hilarisch. Tijdens onze klim naar t noorden wilde we graag nog langs Waitomo. Daar kan je blackwater raften, abseilen en klimmen in de grotten die verstopt zitten in dit gebied. Maar dat we aankwamen in t dorp vertelde t informatie centre dat eigenlijk alles voor die dag full-booked was. Op 1 na. Dan kan je natuurlijk gaan twijfelen waarom.. We waren de enige twee in de tour. Met onze gids, een helm en een opgeblazen binnenband gingen we de grotten in. Het was wel heel mooi. Weer een sterrenhemel aan glowworms en de beste man wist een hoop te vertellen. Maar we hebben zeker gelachen. De beloofde waterval was een ingebouwde plastic glijbaan. En onze guide vond dat ons beloofde douche en drank achteraf alleen verdiend waren als we een liedje hadden gezongen. En zo zongen Anneke en ik 100 meter ondergronds Berend Botje ging uit varen..
Een van de wensen die we hadden tijdens deze reis was whale watching. En dat is meer dan gelukt! Doordat je op zee zit is t beeld wat vertekend en lijkt dit beestje niet zo groot. Maar als hij ze staart boven water gooit, terwijl het lange lichaam zelf zijn weg naar t diepe zoekt, sta je vol verbasing te kijken. En als extra kregen we een prachtige school aan dolfijne om onze boot die vrolijk en speels de tocht met ons voortzetten.
Wellington! Heerlijk even in de bewoonde wereld. Even shoppen, lekker lunchen, dineren en goede biertjes drinken! Een oprechte gezellige stad met een prachtig museum. Echt een museum voor iedereen. Je kan het Te Papa museum niet níet leuk vinden. Van de geschiedenis, de maori, het dierenrijk tot aan het ontstaan van aardbevingen. Waar het land flink last van kan hebben. Je kan zelfs een aardbeving daar 'meemaken' en daar gaan letterlijk de rillingen van door je lijf. Bij ons zeker omdat we de week ervoor nog in Christchruch waren. Deze stad ligt letterlijk en figuurlijk nog aan puin en iedereen doet zijn best er het meeste van te maken. Wij zijn na een middag rond te hebben gelopen met een koud gevoel weer weggereden.
Maar gister was wederom een echt hoogtepunt. Tongariro National Park. In ons eerste verhaal schreef ik hierover, maar toen over slecht weer en een gecancelde route. Dit keer het tegenovergestelde. Mooi weer en vroeg op, maar dit keer om wél van start te gaan. Het NP is een vulkanisch gebied die in 2012 nog actief is geweest. In dit park ligt onder andere mount Ngauruhoe. Bij de meeste beter bekend als mount Doom uit Lord of the Rings. Helaas zat de beste jongen met ze hoofd in de wolken. Het begint rustig, waarna je flinke trappen omhoog mag. Wat je natuurlijk beloond met een wijds uitzicht. Vervolgens wordt je letterlijk (vraag maar aan Annek) naar de krater toegewaaid. Een flinke koude wind zorgt voor een lage gevoelstemperatuur. Je loopt langs verschillende emerald kleurige lakes en rode kraters. En als je deze rustig heb bewonderd mag je nog zo een drie uur afdalen terug naar de bewoonde wereld. Wederom spierpijn, dat mag duidelijk wezen.
Nu op naar t hoge noorden. Tot snel! Misschien vanuit Nieuw Zeeland, maar misschien vanuit Aussie! Xx

• 07 Februari 2014 - 08:44

Dominique:

Jeetje meiden wat maken jullie een toffe reis, lees met plezier jullie verhalen! Have fun! Groetjes Do

• 07 Februari 2014 - 09:06

Renate En Lisa:

Wauw dames! Wat super tof allemaal!
    Vanuit bed heerlijk genoten van jullie verhaal... :)
    Geniet van de laatste week... Hang de slingers op..
    Want t leven is een feestje! ;)
    XxX

• 20 Februari 2014 - 12:32

Kirsten:

Hoi
    Wat een verhaal, suuuuuper gaaf allemaal! En onwijs tof dat je walvissen hebt gezien.
    Ik bedoel.... wie zit dat nou! Vind trouwens dat je leuke berichten schrijft!
    Nou veel plezier met alles daarzo!

Kirsten

• 22 Februari 2014 - 19:29

Marlene Ruijgrok:

Leuk om te lezen. Geniet ervan!

• 22 Februari 2014 - 19:29

Marlene Ruijgrok:

Leuk om te lezen. Geniet ervan!