Echt ongelooflijk!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Echt ongelooflijk!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Echt ongelooflijk!!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Mei 2009 | Ghana, Tamale

Lieve mensen!

Bedankt voor jullie berichtjes!

Ik kan van alles opratelen maar ik zal maar bij het begin beginnen.. ten eerste het gaat goed! Tot zover mogelijk haha. ik zit nu in een zogenaamd internetcafe op ondertussen mijn derde computer, maar deze doet wel wat ik wil!

Mijn vlucht is goed gegaan! Maar in Accra moest ik even drie keer slikken. of misschien wel 10 keer. Als enige blanke wil iedereen je in zijn taxi hebben. daar en tegen kwam er wel een afrikaanse vrouw naam mijn toe waar ik heen moest en dat ik maar even bij haar moest wachten. alex kwam mij halen, maar we moesten even op zijn vriend wachten, 1 uur!, want zelf had hij geen auto. Accra is druk, hectisch, vies en groot.

Daar in tegen is tamale, na een perfecte busreis van precies 11 uur veel rustiger. een grotere stad met minder inwoners. het is er wel net zo vies. de straat is tegelijkertijd de prullebak.

In plaats van de introductie week werd ik meteen in mijn gastgezin geplaats omdat ik de enige nieuwkomen was. Muttela kwam mij ophalen bij de bus op zijn brommer. ideaal met je backpack, sporttas en handbagage. maar okee! bij mijn gezin werd ik voorgesteld, mijn klamboe werd opgehangen en de toilet geshowd en dan maar gauw slapen! de eerste nachten heb ik echt liggen malen. waarom wilde ik dit? waar ben ik aan begonnen?

Het gaat nu beter. ik heb wat mensen leren kennen en ben aan het werk. weet waar ik wezen moet als ik wat moet halen en het eten begint te wennen.

ik werk dus op een weeshuis. waar ik echt mijn verstand op nul moet zetten. vandaag kwam er bezoek dus de prachtigeste kleren kwamen uit de kast en zelf de echte pampers. en de kinderen mochten zich vertoefen voor de tv. daar in tegen was gister de hele dag hangen in een speel kamer zoals ze dat noemen de normaalste zaak van de wereld. en als de doek die als luier doet vol is dan laat je het toch gewoon langs hun benen lopen en mogen ze er ook nog drie keer doorheen rollen. en als ze dan gaan huilen geef je ze toch gewoon een flinke mep, met of zonder stok.

mijn gezin is super! iedere avond krijg ik flink te eten. een bord dat zelfs papa arie niet op zal krijgen:P
ik eet dan wel al de hele week reis met vis maarja wat verwacht je dan?!
ik heb een douche. ik kan mijn telefoon lade en als ik flink naar de wc moet hoef ik niet een grasveld op!

DIt is zo even hoe het gaat! Ik voel me goed, maar heb nog zkr de mindere momenten. maar ik geniet onwijs als ik met prachtig weer langs de straten fiets. Ik hoop dat jullie blijven reageren dat doet namelijk erg goed! ik weet nu waar ik goed internet vind dus ik hoop wat vakert te komen! als jullie willen smsen of bellen dan staat mijn nummer in mijn vorige bericht bij janneke der reactie. sorry ik weet hem niet uit mijn hoofd haha!

Ik mis jullie. Dikke kus!

  • 30 Mei 2009 - 14:47

    Mam:

    Ik ben trots op je skat. Je bent een meid met ballen. Hou je taai dikke doei en een dikke kus mam

  • 30 Mei 2009 - 14:49

    Mirthe:

    Hee Joyce!
    Wat ontzettend heerlijk om dit bericht te lezen! En ik weet hoe fijn het is om reacties te krijgen van de mensen uit Nederland, emotioneel, maar super gevoel!! Daarom schrijf ik je nu dan ook maar gelijk!
    Wat hegb je al veel mee gemaakt in zo'n korte tijd! En wat schrijf je het leuk op!
    Geniet er heerlijk van! De momenten horen erbij, zijn lastig, maar je komt er overheen! Het is zo;n cultuurshock, daar heb je even tijd voor nodig! Zijn er dus ook wel andere vrijwilligers waar je mee op kunt trekken? Scheelt ook weer, dan ben je niet helemaal alleen!!
    Nou meid, blijven schrijven hoor!
    Ik blijf je ook volgen!
    Zet um op daar en geniet!
    xx Mirt

  • 30 Mei 2009 - 14:53

    Bren:

    Holy Moly!!
    Ik denk niet dat ik het gered had in me eentje!! Wat een avontuur!! Veel Geluk!!

  • 30 Mei 2009 - 16:56

    Renate :


    Je bent een kanjer!!
    Geniet van de mooie momenten, en doe wat je kunt...
    Wat niet haalbaar is, is heel jammer maar daar is helaas niks aan te doen..
    Ik denk aan je!!
    Laat je niet gek maken hoor wijffie!!

    Hele dikke knuffel!!! Renate

  • 30 Mei 2009 - 17:14

    Renate :


    Je bent een kanjer!!
    Geniet van de mooie momenten, en doe wat je kunt...
    Wat niet haalbaar is, is heel jammer maar daar is helaas niks aan te doen..
    Ik denk aan je!!
    Laat je niet gek maken hoor wijffie!!

    Hele dikke knuffel!!! Renate

  • 30 Mei 2009 - 20:50

    Anneke:

    Hee meis,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat, dat je een leuk gastgezin heb en geniet ondanks alle ongelovelijke dingen!! Take care! En ik blijf het ontzettend stoer van je vinden. Maar dat weet je zo ondertussen wel haha.

    Dikke kus

  • 31 Mei 2009 - 08:36

    Jur:

    Hé boef! wat ben jij in de weer joh! Mooi verhaal! je bent een goed mens!;-) kusje

  • 31 Mei 2009 - 09:51

    Ria:

    Hoi Joyce,
    Jeetje meid wat een cultuurschok!! Ik zat met een traan je verhaal te lezen. Ik vindt het toch wel erg stoer hoor zo in je ééntje naar zo'n ander land. Je schrijft een mooi verhaal en we gaan je steeds volgen hoor lieverd. Hoop dat je veel mooie dingen gaat beleven en maak er mooie foto's van. Liefs Jan en Ria

  • 31 Mei 2009 - 10:43

    Marja Roozen:

    Hoi Joyce,

    Leuk om dit bericht van je te lezen en je ziet het je bent goed aangekomen.En nu maar genieten van alle nieuwe dingen om je heen.Ja het is wel even een andere cultuur en dat zal wel heel vreemd zijn.Wij gaan even een paar dagen weg . (nederland hoor)We lezen je berichtjes wel weer.
    Succes wout en marja

  • 31 Mei 2009 - 10:54

    Dennis En Dominique:

    Haaai meis,
    Leuk om wat te horen van je...
    We hopen echt dat je een leuke tijd tegemoet gaat!
    Zet 'm op en hou vol hé!
    Groetjes X

  • 31 Mei 2009 - 11:46

    Daphne:

    klinkt allemaal echt super spannend! Ik denk dat als je weer terug bent in nederland dat je blij bent dat je deze reis gemaakt hebt. veel succes! Kus Daf

  • 31 Mei 2009 - 14:17

    Mark & Evelien:

    Ey joyce, goed om te lezen dat je goed bent aangekomen in Ghana... zal idd nog wel even wennen zijn daar maar hoop datje een leuke tijd heb! Succes en hou je taai he! groetjes en dikke kus

  • 31 Mei 2009 - 20:02

    Nicole:

    Joycie!!! Wat heftig allemaal daar zeg! Ben erg onder de indruk van je verhaal! Snap wel dat het erg indrukwekkend is allemaal! Probeer niet de wereld te gaan redden daar he! Schrijf het van je af! Dapper hoor!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Tamale Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Ghana airport

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

31 Juli 2009

Laatste week in Tamale..

24 Juli 2009

Bolgatanga en de vroedvrouw
Joyce

Actief sinds 11 Nov. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 29997

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Nieuw Zeeland en Australië

11 December 2008 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

23 Mei 2008 - 18 Augustus 2008

Tamale Ghana

Landen bezocht: