Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Januari 2014 | Nederland, Julianadorp

Lieve mensen!

Vroeger had ik een droom en dat was olifanten kijken in Afrika. Vier jaar geleden heb ik die droom waargemaakt. Drie maanden reisde ik door Ghana en zag ik nog veel meer mooie dingen dan alleen olifanten. En tja, dat smaakt dan naar meer! Een nieuwe droom volgde al snel en tijdens een studie van vier jaar werd de drang om deze te verwezenlijken alleen maar groter.

Dus nog twee nachtjes slapen en daar gaan we dan, op naar Nieuw Zeeland. Waarom Nieuw Zeeland? Omdat mensen beweren dat dit het prachtigste land is op aarde en omdat je er aan de ene kant kan skiën en aan de andere kant kan zonnen. Maar ik ga niet alleen, we gaan samen! Samen met Anneke gaan we zes weken, hopelijk in een auto, van noord naar zuid en weer terug.

Dat hopelijk klinkt vast een beetje raar, maar dit komt eigenlijk omdat we geen plannen hebben gemaakt. We hebben een ticket geboekt en familie van Anneke is zo gastvrij om ons van het vliegveld te halen en daar mogen we de eerste dagen even bijtrekken van de reis. Dan gaan we op zoek naar een auto waarmee we samen al stuntelend aan de linkerkant van de weg onze route gaan bekijken.

Na zes weken roept voor Annek de plicht weer en moet ik weer op eigen benen staan. Zij vliegt naar Amsterdam, ik naar Melbourne (maar ook deze ticket moet ik nog even boeken..). In Melbourne wil ik twee maanden gaan werken. Daarna heb ik nog twee maanden over en daarvoor heb ik vele plannen, die ik misschien gedeeltelijk met papa en mama ga doen. Maar ook dat staat nog helemaal open.

Omdat ik het leuk vond mijn vorige verhalen terug te lezen, in Ghana heel veel energie haalde uit de lieve reacties van iedereen en omdat er nu wederom vraag naar was ga ik mijn site weer bijhouden. Houdt me er niet helemaal aan vast, maar ik ga jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn avontuur.

Mijn telefoonnummer wordt tijdens mijn reis stopgezet, maar zodra ik daar een nummer heb laat ik het jullie weten. Op Skype ben ik te vinden onder de naam joyce.ruijgrok. En anders natuurlijk Facebook, Twitter, Insta, mail, want ach tegenwoordig is t niet zo moeilijk omiemand in de gaten te houden!

Voor de mensen die ik niet gesproken heb de beste wensen! Maak er een prachtig jaar! En voor de meeste: Tot op Julianapop!

Heel veel liefs, Joyce

  • 04 Januari 2014 - 21:45

    Sandra Bak & Co:

    Mooie reis ga je tegemoet Joyce (en Anneke). You're gonna like New Zealand!
    Tip van ons: Tongariro Crossing en Milford Track. Slopend maar zo geweldig mooi.

    Heel veel plezier meiden! Groetjes Albert en Sandra

  • 04 Januari 2014 - 22:16

    Anne Warmerdam:

    Heeel veel plezier.. alleen al door dit te leze word ik lichtelijk jaloers.
    Maar je gaat weer een mooie trip tegemoed. Ga er onwijs van gemieten. Prachtige dingen zien en meemaken en er weer een hele ervaring rijker van worden..
    Tot op jpop
    Liefs anne.. oh en wilco natuurlijk

  • 04 Januari 2014 - 22:24

    Jacqueline:

    Have fun chica's!!!! Take care and live life!!! XXX

  • 04 Januari 2014 - 22:30

    Gerda Nederstigt:

    Hey Joyce,
    Ik wens je een ontzettende mooie tijd toe, geniet, beleef en laat alles op je af komen Ben erg benieuwd na je verhalen en stiekem toch wel een beetje jaloers dat ik dit niet heb gedaan. Heel veel plezier. xx

  • 04 Januari 2014 - 23:52

    Kirsten Van Gils:

    Hey joyce,
    Eindelijk is het dan zover! Wat een avontuur en door je verhalen reizen wij hier in nl ook een beetje mee.
    Een onwijs goeie reis en tot schrijvens!!!!
    Liefs kirsten

  • 05 Januari 2014 - 00:39

    Nathalie Stam:

    Jocye en anneke
    Heel veel plezier!!!!!!!
    En natuurlijk ben ik rete Jalours!
    Dikke kus nathalie

  • 05 Januari 2014 - 03:03

    Nikki:

    Hey Joyce! ;)
    Heel veel plezier op jullie reis! Geniet van al het moois!
    Wie weet komen we je wel tegen in New Zealand! 15de vliegen wij naar Auckland! ;)
    Xxx Nikko

  • 05 Januari 2014 - 07:58

    Jolien:

    Hi mate! Leuk weer zo'n dagboek! Ik ga je met heel veel plezier (en vast ook heel jaloers hihi) volgen! Maak er een onvergetelijke reis van!! Ik schat zomaar in dat dat wel goed komt! ;-)

    Dikke zoen

  • 05 Januari 2014 - 13:35

    Sara Ruiten:

    Super leuk om je/jullie op deze manier te volgen!
    Ik zie jullie gelukkig morgen op het vliegveld nog even maar ga jullie natuurlijk super erg missen!!
    Heel veel plezier en geniet er van! (maar dat gaat wel lukken) Dat jullie maar veel leuke en mooie dingen mogen meemaken!!
    Hele dikke kus en knuffel!! xx

  • 05 Januari 2014 - 17:24

    Liesbeth Dobbe:

    Heel veel plezier, een goeie reis...48 uur, pfffff, genieten hoor! Liefs van ons, Arie en Liesbeth

  • 06 Januari 2014 - 09:07

    Kathy Jansma:

    Jeetje Joyce, wat fantastisch. Doen jullie goed. Ga je volgen hoor, ben benieuwd hoe je het daar vind. Rotorua op het Noorder Eiland is erg leuk (stinkt daar wel). En op het Zuider Eiland natuurlijk de gletsers aan de westkust. Veel plezier!

  • 10 Januari 2014 - 01:53

    Marsja:

    Nohhh meiden wat een super avontuur. Onwijs leuk om
    Zo op de hoogte te blijven van wat jullie allemaal mee gaan maken. Tangariro crossing idd het mooiste wat ik heb gezien dus zeker doen wel vanaf het juiste punt starten dan heb je het mooiste uitzicht. Is als je als eerste het steile gedeelte neemt geloof ik. Bay of islands zeker heeb gaan sandboarden, onwijs gaaf! Meiden echt heel veel plezier! Dikke kus

  • 13 Januari 2014 - 22:34

    Pascalle:

    He die jjjjjoys :-) en Annie hoop dat jullie volop genieten xxx Pascalle

  • 14 Januari 2014 - 10:01

    Femmy:

    Heey joyce,

    Heel veel plezier en er lekker van gaan genieten! !
    Ben jaloers op je!!
    Goeie reis alvast

    Xxx femmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Nov. 2008
Verslag gelezen: 995
Totaal aantal bezoekers 29994

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Nieuw Zeeland en Australië

11 December 2008 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

23 Mei 2008 - 18 Augustus 2008

Tamale Ghana

Landen bezocht: