Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Mei 2009 | Nederland, Julianadorp

Goedenmorgen,
Of beter gezegt, Deseba!

Jaja het gaat beginnen! De zenuwen gieren door mijn lichaam, maar zet zich langzaam om in een goede zin!

Zaterdagochtend om 07.15 race ik die landingsbaan af, richting Frankfurt om daar over te stappen naar Lagos. Een kleine tussenstop om daarna dan toch in Accra aan te komen. De hoofdstad van jawel, Ghana! Het prachtige land waar ik de komende drie maanden ga verblijven!!

In Accra word ik opgehaald door Alex en Suni. Bij hun zal ik 1 of 2 nachten slapen. Hun helpen mij met o.a. een simkaart, ghanees geld en een buskaart. Want ik ga een busrit maken van ong 11 uur, dit is natuurlijk zonder pech, overstekend wild en al die rare dingen die ik daar kan verwachten!

De eerste week heb ik een introductie week. Ik slaap dan nog in het guesthouse en we gaan van alles ondernemen. Zo kan ik rustig wennen aan alle omstandigeheden. Aan het eind van de week maak ik kennis met mijn 'nieuwe' ouders en mijn werkplek.

Het schijnt dat ik uitgebreid kan internetten, als er verbinding is. Net zoals het stroom en water.
Maar ik hoop met jullie al mijn verhalen te kunnen delen en ik zal beter mijn best doen als in Oostenrijk!

Ik wil Meester Jan, Mevr MacDaniël, Liane en renate bedanken voor alle spullen waar ik de kindjes in Afrika heel blij mee ga maken!
Mijn vriendjes en vriendinnetjes voor het mooie boekje, eten, mailtjes, smsjes en dikke afscheidszoenen!
Maar natuurlijk Paps Mams Jannek Mich en Kayl Voor ALLES!! Love You!

Ik ga jullie missen! Maar ik hoop niet al te veel haha!

Dikke kus, Joyce

  • 21 Mei 2009 - 08:15

    Daphne:

    superveel plezier en succes! en geniet ervan.
    kus daf

  • 21 Mei 2009 - 13:29

    Janine:

    Hee Joyce! hier een berichtje uit Suriname. Wat gaat joh, Ghana! Dat wordt volgens mij supertof. Lekker gaan genieten. Doe ik hier ook. Ik ga je berichten blijven lezen.
    Kus Janine

  • 21 Mei 2009 - 14:35

    Anneke:

    Hee.. Ik kan je niet eens voor de tweede keer uitzwaaien! Misschien maar goed ook want ik heb gemerkt dat ik ontzettend slecht ben in afscheid nemen haha. Ik wil je nog wel even aan de skype hebben hoor voordat je in het vliegtuig stapt.. Kuss vanuit Eger

  • 22 Mei 2009 - 10:03

    Nicole:

    Hééé Joyce!
    Heerlijk dat je alweer mag gaan! Heel veel plezier hé de komende tijd! Ik zal je zeker volgen met je spannende verhalen!

    kus nicole

  • 23 Mei 2009 - 01:43

    Arno:

    heel veel plezier mop!!! zet m op...wow wat ben ik trots op jou!!! dikke kus arno

  • 23 Mei 2009 - 10:57

    Zus:

    Hee lieve zus,

    Ik ben heel benieuwd wanneer ik antwoord krijg op deze reactie.
    Vanmorgen hebben we je naar schiphol gebracht in alle vroegte om half 6 ging je door de douane daar gaat mn kleine zus weer dacht ik ik ben zo super trots op je en ik hoop dat deze reis ook zo goed gaat bevallen als de 1e ondanks dat dit heel anders is.
    Ik hoop snel wat te horen schat ff checken of alles oke is hahaha.
    Tot gauw zus dikke kus ons love you.

  • 23 Mei 2009 - 13:14

    Arjan (arie):

    SUCCES MEISSIE. GROETEN UIT TZAND'.

  • 23 Mei 2009 - 16:56

    Naatje:

    Joyce super veel plezier daarzo ik ga weer elke x weer ff op je site checken wat voor geweldige avonturen je gaan beleven
    een dikke kus van nathalie lisa sanne en peter

  • 23 Mei 2009 - 18:16

    Chant:

    wijffiie..heb aan je gedacht vanochtend en today, hoop snel wat van je te horen, moet ff weten of alles oke is:p

    vast wel! vergeet niet te genieten!!

    dikke kussss

  • 24 Mei 2009 - 10:58

    Jan En Ria:

    Hoi Joyce,
    Meid wat spannend allemaal zeg. Nu in Ghana. Nou wij gaan je nu echt volgen hoor! We hopen dat alles meteen verspoedig zal verlopen en dat je snel aan het klimaat en de mensen zal wennen. Het zal allemaal best vreemd zijn, maar we hopen supergaaf!Wat een belevenis!!!
    Groetjes Jan en Ria


  • 25 Mei 2009 - 16:45

    Ome Teun:

    gewoon eve hee zeggen.groetjes teun

  • 26 Mei 2009 - 07:56

    Buuf Marjan:

    Hoi Joyce, heel veel succes daar in dat verre Ghana. Ik hoop dat je het gaaf hebt.....
    Tot snel via deze site!!

  • 26 Mei 2009 - 08:28

    Ineke :

    Hoi hoe gaat het ermee.
    Ik heb gisteren al wat vernomen via jannneke.
    Ben je al bij je nieuwe ouders. Ik hoop dat je gauw iets laat horen via deze weg. Dikke knuffel van mij.

  • 26 Mei 2009 - 08:31

    Wies:

    Joycie!! Heeel veel plezier daar! Ik ga je verhaaltjes volgen!
    Dikke kusss

  • 29 Mei 2009 - 19:01

    Woody:

    Hay Meid!!

    Dus daar zit je alweer bijna een weekje,
    ongelooflijk wat gaat het toch allemaal snel!

    Ben benieuwd na je spannenede verhalen,
    je zult daar wel meer spectaculaire/rare/vreemde/enge/leuke/grappige/gave/mooie enz. enz. dingen beleven dan in Oostenrijk!!

    Ik ga je volgen!!

    Een dikke kus van je trotste -oostenrijkse vriendinnetje - Woody!

  • 29 Mei 2009 - 21:43

    Zus:

    Hallo alle vriendjes vriendinnetjes en familie van mijn zus.

    Het internet is zo verschrikkelijk traag in Tamale dat Joyce het geduld niet had om te kijken wie er allemaal leuke mailtjes hebben gestuurd.
    Ik heb haar vanmiddag aan de telefoon gehad en we hebben even afgesproken dat ik jullie even vertel hoe ze het heeft.
    Het gaat erg goed het is heel warm en daar moest ze de eerste nacht heel erg aan wennen goed ingepakt voor de muggen lag Joyce in haar klamboe het uit te zweten en na wat geinformeerd te hebben kon ze wel iets minder kleding aan.Ze heeft een luxe hut met een douche(koud water) en een wc (een gat in de grond) en licht en stroom (als er stroom is)Ze is inmiddels begonnen op de opvang het jongste kindje is 1 week en de oudste 4 met luiers aan die na 3 keer plassen niet meer alles tegenhouden en loopt het dus gewoon langs de beentjes van de kindertjes.Ook moest ze met een gezin naar het ziekenhuis waar ze van zei dat het ongelooflijk is dat daar mensen uitkomen die weer gezond en beter zijn.
    Verder is ze al meerdere malen ten huwelijk gevraagd en of ze de mannen mee naar nederland wil nemen.Het gastgezin zijn erg vriendelijke mensen en de kindertjes vinden Joyce ook erg intressant.
    Ze heeft al pindakaas en pringles ingeslagen en er zijn nog veel meer gewone nederlandse dingen te koop.Ze heeft al een hoop andere vrijwilligers leren kennen en ze er woont nog een nederlandse jongen in haar gast gezin.
    Nou ik denk dat jullie zo wel weer even het een en ander over mijn zusje weten en ze hoop gauw(als er stroom is) zelf al jullie leuke reacties te kunnen lezen.

    Ze heeft inmiddels ook een Ghanees 06 nummer dus dan kunnen jullie smsen hier komt ie 00233541828213.

    Dikke kus Janneke.

  • 10 Juni 2009 - 09:11

    Ineke:

    Hoi lieverd wat een mooie maar ook trieste verhalen. Dat van die kakkerlakken daar moet ik niet aan denken. Die zijn zo vies en eng en ze kunnen hard lopen.
    En van die kinderen dan zal je je verstand op nul moeten zetten denk ik. Vreselijk dat dat nog gebeurd in de wereld. Nou verder hoop ik dat je wel geniet en blijft oppassen. Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Julianadorp

Tamale Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Ghana airport

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

31 Juli 2009

Laatste week in Tamale..

24 Juli 2009

Bolgatanga en de vroedvrouw
Joyce

Actief sinds 11 Nov. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 29973

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Nieuw Zeeland en Australië

11 December 2008 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

23 Mei 2008 - 18 Augustus 2008

Tamale Ghana

Landen bezocht: