Daar zijn we alweer! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Daar zijn we alweer! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Daar zijn we alweer!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Juni 2009 | Ghana, Tamale

Wat heb ik toch een lieve mensen om mij heen! Bedankt!

Ja snel he?! Ik ga hier geen gewoonte van maken, maar het kwam even zo uit om weer even op internet te gaan! Ik zal nu ff meer vertellen over wat ik allemaal gedaan heb...

Mijn eerste dag in Accra was zondag en voor de mensen hier natuurlijk de dag om masaal met ze alle naar de kerk te gaan. Alex nodigde mij uit om mee te gaan. Als 1 van de weinige is hij en zijn vrouw katholiek. Zijn nichtje, die daar in huis is als dienstmeid, en de kleine baby gingen ook mee. Eerst werd ik tcoh nog even terug gestuurd naar mijn kleren, want ik moest toch maar die lange broek aan en of ik ook mijn schouders wilde bedekken. In de kerk gingen de vrouwen met baby's apart vanwege geluisoverlast. Ik raakte dus alleen met alex achterin de kerk. Deze kerk is niet meer als een stene gebouw met zoveel mogelijk gaten en allemaal houten bankjes. voorin stond een klein koor, met wel een prachtig geluid! ik had al gauw door dat ik de enige blanke was en ook als enige in een broek. vrouwen dragen hier echt prachtige jurken!! Toen het eenmaal zover was om in de rij te gaan staan om wat munten in een doos te gooien wist ik niet meer waar ik kijken moest. De hele kerk, echt iedereen staarde me aan! verschrikkelijk! Maar een ervaring rijker!

Ik ben in accra ook met het openbaar vervoer geweest. dat is zon busje, formaat VW surfdude busjes noem ik ze altijd. en proppe. der hangt 1 man in de schuifdeur te zwaaien en wie terug zwaait mag mee. en de bestuurder doet vooral veel toeteren, net als alle taxi dus je snapt wat voor herrie dat is op straat!

Winkelen doe je hier dus gewoon op straat! gister heb ik savonds nog even met laura een broodje ei en een koppie thee gedaan langs de weg! Vrouwen, kinderen, lopen met manden op hun hoofd. kraampjes staan vol. beltegoed, eten, kleren, fruit, bankstellen, tvs, koelkasten, shampoo, telefoons alles!! en als je een lekke band heb zoek je de eerste beste fietsemaker op.

Qua dieren valt me de narigheid nog mee. op mijn kamer moet ik geen kruimel eten achterlaten want als ik savonds thuis kom zitten mijn spulle vol mieren. De eerste avond in accra zat er een hele mooie gele spin. toen ik eindelijk de moed had verzameld om aan te vallen ging hij er vol gas vandoor! Voor de rest heel veel langpoot spinnen en ik heb een hele mooie witte gezien. Vogels, vlinders en libelles in de prachtigste kleuren. en heel veel salamanders of hoe je ze ook wil noemen.

Gisteravond zijn we in het stadion geweest. een prachtig mooi ding uit de grond getrapt door de chinesen, als vele dingen die hier nieuw zijn. Ghana tegen Uganda! okeej om 7 uur begon het wij waren er om 6 uur met vip kaarten voor 5 cedi, is a 2.50 euries! maar al gauw bleek dat het dubbele aantal kaarten was verkocht en niemand zich aan de zit plaatsen hield. met als gevolg na veel trekken en dieuwen. politie die slaat me stokken. klimmen over de muren. veel schelden. (zie dus 4 blanke dames tussen allemaal donkere mannen) Eindelijk in de laatste drie minuten van de eerste helft 4 stoeltjes(!) hadden bemachtigt. Alle trappen zaten dus ook vol met mensen. In de rust viel de stroom uit. en dat is donker hor! Maar al gauw ging dat weer aan en kon er verder gespeeld worden. het is prachtig om te zien dat iedereen staat te zwingen op de tribune en je uit alle hoeken trommels hoord, vooral als Ghana dan met 2-1 wint!

Nou ik laat het hier weer even bij! Ik hoop dat alles goed gaat in het koude kikkerlandje! Ik denk aan jullie! Dikke kus!

  • 01 Juni 2009 - 11:21

    Dillen:

    Hey Joyce,

    leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog daar.

    Groetjes xxx

  • 01 Juni 2009 - 11:36

    Michel:

    he schone zus
    ik lees net je mail,er spannend allemaal.
    je vermaakt je daar goed zo te horen.ik ben nu aan het werk erg druk hier.maar tussendoor even een mail naar me schone zus.wevolgen je helemaal.ik stop nu je komt nu net online ik probeer je te msnen xx


  • 01 Juni 2009 - 19:40

    Aline:

    Heey meis,

    wow wat un gave verhalen zeg!! cker dat stukje van de spinnen :S iehl!

    ennuh dit kouwe kikkerlandje is nu eigenlijk helemaal niet zo koud hoor! best goed vertoeven hier op de luxe terrasjes en stranden! :P whaha ;)

    nou geniet er van meid en maak je niet te veel zorgen. ik ben super benieuwd naar je volgende verhalen!

    liefs kusje

  • 01 Juni 2009 - 20:51

    Renate En Coen:

    Heey wijffie!!

    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat!
    Gaaf om dit zo allemaal te lezen...
    Geniet ervan!
    Enne..
    In dit kikkerland.. Ben ik knalrood verbrand! Dan weet jij wel genoeg he?! Hahaha
    Joycie... We denken aan je!
    Knuffel....

  • 01 Juni 2009 - 22:17

    Arnootje:

    Vette shit skat...wie maakt dit nou allemaal mee?jij!!!top!!!een gele spin ieuw die zijn gek op bananen denk?wat had ik graag met je mee gegaan dappere chick, nou tis hier zeker niet koud trouwens...ben zelfs verbrand!!!verders alles goed hier no worries!!!tot gauw tot schrijf!!!luf you kus

  • 02 Juni 2009 - 07:46

    Jolien:

    Hey Wijfie!

    Wauww mooie verhalen! Echt leuk om te lezen! Echt stoer hoor dat je dit doet! Voorzichtig en ik hoop dat je ervan kan gaan genieten. Het is toch allemaal een heel bijzondere ervaring!

    Tot mails!

    Dikke zoen Jo

  • 02 Juni 2009 - 10:22

    Jarne:

    Hey Joyce,

    Leuk je verhaaltjes te lezen. Vooral blijven schrijven!!!

    Hier alles goed!

    x Jarne

  • 02 Juni 2009 - 12:25

    Woody:

    Mooi verhaal.
    Jeetje, ongelooflijk meisje, ben trots op je!
    En een beetje jaloers, haha!

    Zet m op!!

    Liefs Woody!!

    Ps ; wat is er mis met stoere surf-hunks ;)!?

  • 03 Juni 2009 - 12:55

    Naatje:

    ow joycie wat een stoer verhaal weer en ja bij de kindjes moet je zeker er niet te veel over nadenken want daar heb je je zelf mee het is daar de gewoonste zaak van de wereld al vindt ik het wel verschrikkelijk dapper van je ik zou het niet kunnen ik heb natuurlijk 2 verwende nestjes thuis zitten ;-)
    nou tot het volgende verhaal hé
    x naatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Tamale Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Ghana airport

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

05 Augustus 2009

bedankt en tot ziens! :D

31 Juli 2009

Laatste week in Tamale..

24 Juli 2009

Bolgatanga en de vroedvrouw
Joyce

Actief sinds 11 Nov. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 29986

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Nieuw Zeeland en Australië

11 December 2008 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

23 Mei 2008 - 18 Augustus 2008

Tamale Ghana

Landen bezocht: