T Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu T Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

T Zuidereiland

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoiii!

Alweer een week voorbij! En wat voor een week! Wederom een samenvatting:

Vanaf de ferry zijn wij naar malborough sounds gereden. Vanaf de ferry konden we deze al goed bekijken en deze soort fjorden zijn prachtig om naar te kijken en zeker vanaf t water en daarom besloten we om de volgende dag per kayak op ontdekking te gaan. Eens en nooit meer! Prachtig hoor, echt helemaal mooi maar ik ga nog liever zwemmen. Het water en de wind zijn veel sterker dan wij en als wij links wilde gingen we vooral rechts. We werden steeds stiller in t bootje en pas toen we terug waren op t strand durfde ik achterom te kijken waarop Annek me aan keek en zei; niet echt ons ding he?! Duidelijk dus..

We stonden op een camping genaamd Smiths Farm waar we de avond voor t kayakken om een uur of negen aan kwamen. We boekte de nacht waarbij we een heerlijke muffin kregen en een plattegrond voor een glimworm tocht. Maar zei de beste man t is al laat en donker dus misschien beter als jullie morgen gaan. Nou zijn we helemaal niet dwars.. Dus hop hoofdlampje op en gaan! Tussen de koeien door het bos in en bij een prachtig watervalletje kwamen de wormpjes uit een schuilplaats. Heel bizar. Alsof de hele bosrand vol zit met allenmaal lampjes. Moet je echt een keer gezien hebben!

Vanuit daar naar Abel Tasman NP. Daar een wandeling gedaan van maar liefst 25 km. Doe is gek.. Maar wederom schitterende natuur! En om dan maar even op de gekke tour door te gaan voor de volgende dag meteen maar een skydive geboekt. Dat is leipe shit! Wat een kick zeg! Eerst een mega gevoel als je uit dat vliegtuig spring en daarna als een soort boomblaadje rustig neerdalen tot de grond met een overweldigend uitzicht!!!
Toen werd t gas op de plank. Van t noorden naar t zuiden. Langs de westkust, via de pancake rocks, naar de glaciers. De pancake rotsen zijn rotsen (duhh) die uit allemaal kleine opgebouwde laagjes bestaan en die zijn vorm hebben gekregen door slijtage van weer en wind. Vervolgens aangekomen bij fox glacier. Hoppe ijzers onder je schoen. Stok mee en t ijs op. Een ervaring die je eens gedaan moet hebben. In je hempje sta je van het ijs en de zon te genieten terwijl voor je een pittige tante met 1 of andere hakbijl t pad voor je begaanbaar maakt.
Via de zeelandse alpen zijn we gister aangekomen in queenstown. De alpen zijn waanzinnig. Kolosaal, robuust, besneeuwd, bebost en dan weer kaal. Na ieder bocht is t weer een verassing. Wat een land!
Nu in de stad die niet al te groot is. Waar we een heerlijk biertje drinken met Matsie!! (Blauwboer) en zo maar naar hobbit II gaan want t is hier kutweer! Morgen gaat de reis weer verder richting mumford sounds, nu al zin in!!!

Dikke pakkerd voor jullie!

• 23 Januari 2014 - 10:06

Anneke:

Jahoeoe!!! :)

• 23 Januari 2014 - 10:17

Dominique:

Joyce en Annek,

Wat maken jullie een hoop mee, super om te lezen!

Geniet ervan en ik wacht met smart om jullie volgende avontuur te lezen.

Groetjes Dominique

• 23 Januari 2014 - 10:23

Wieteke:

ojojoj HEERLIJK meiden!!
    dikke kus

• 23 Januari 2014 - 10:42

Yannick:

heel vet!! en echt jaloers!!
    x

• 23 Januari 2014 - 11:32

Sara Ruiten:

Jeej, alweer een verslag! Vind het zo leuk om te lezen! (blijf ik zeggen)
    Wat een verhaal weer, wat een types zijn jullie ook!
    Vind het zo tof wat jullie allemaal meemaken!
    Lekker genieten! Vond het super leuk om jullie gister te spreken via Skype!
    Hele dikke kus!

• 23 Januari 2014 - 12:48

Coen En Renate:

Wauw zeg!!

Super gaaf om te lezen weer! :) geniet er maar lekker van!!

Hele dikke knuffel van de kiddies...
    Wout doet een vliegtuig na Annek als ik je naam noem.. ;)

XxX van ons 4

• 23 Januari 2014 - 14:07

Marianne:

Wat een leuk verslag..... ga jij maar lekker door met genieten!
    Kus Buuf

• 23 Januari 2014 - 14:29

Janneke:

Wauw meiden wat prachtig dikke kus aan Mats en natuurlijk 1 voor jullie en bedankt voor de felicitaties namens de jarige job X

• 23 Januari 2014 - 17:28

Smitsie:

Zeer leipe belevenissen dames. Blijf vooral doorgaan
    en ook zeker met schrijven van de verhalen.

Xx Robbert

• 23 Januari 2014 - 20:46

Mirthe:

Heerlijk om te lezen weer! Super veel mooie dingen maken jullie mee!
    Enjoy saam!! X

• 23 Januari 2014 - 21:52

Teun:

Hee mieden.leuk verslag .joyce gefeliciteerd met bo.het is hier ook pis weer regent de heele dag.tijd dat et hier gaat vriessen.gr teun.

• 24 Januari 2014 - 11:19

Rosa:

Haha verslagen zijn kort maar krachtig:P
    Super leuk meiden, enjoy!

• 25 Januari 2014 - 13:14

Mam:

Happy Birthday lieve skat dikke kus