Week 1 - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Joyce Ruygrok - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Martinborough

Schrijf je een heel verslag, staat hij er maar voor de helft op. Lijkt afrika wel.. Poging 2!

Hoiii allemaal!

Hier annek en joyce vanuit martinborough. We zijn aangekomen in bijna t zuidelijkste puntje van t noordereiland. Morgen zijn we hier een week maar t voelt puur langer omdat we al flink veel gedaan hebben. Samenvatting:

Woensdagmiddag kwamen we aan op auckland na ongeveer 30 uur vliegen, 2 uur vertraging en ongeveer 3 uur slaap per persoon. Ondanks dat toch nog in prima conditie.

De eeste dagen verbleven we bij familie van anneke. Peter en marian wonen zo een 2 uur bij aukland vandaan. Marian liet ons de omgeving zien waaronder rotarua. Een stad die leeft op hete bronnen. Heel bizar. Peter liet vol trots zijn koeienfarm zien. Reed ons naar t hoogste punt van zijn land waar het uitzicht fenominaal was. Je kon verder kijken dan ver en daar nog achter. Na twee nachten door met het hele gezin naar tauranga waar t strandhuis zich bevind. Hagelwit en een diepblauwe zee. En mount maunganui. Die we maar liefst twee keer hebben gelopen. Denk zeker niet dat we hier stil zitten want vandaag hebben we voor t eerst geen spierpijn.

Zondag werd t tijd om op eigen benen te staan. En dus brachten deze zeer lieve mensen ons naar de auto. Een stoere spierwitte toyota corola functioneerd sinds die tijd als transport en accomodatie. Wat met de dag soepeler gaat.

Vanuit rotarua zijn we naar waimangu gereden en hier een loop van 3 uur gedaan. Een prachtige mooi gebied met gijzers, vulkanen en woeste natuur. We reden door naar tongariro met als plan de volgende dag de tongariro crossing te doen. Een loop van 8 uur. Maar de receptioniste wist bij aankomst te vertellen dat deze gecanceld was vanwege slecht weer. Shit! Oke slapen en zeker niet wachten. Dus de volgende dag naar napier. Een stad in art deco stijl gebouwd in de jaren dertig. Grappig om te zien! En even met een graag of 25 naar ht hoogste punt van de stad wandelen voor een nice view. Kost je zowat je leven maar dan heb je wel wat.

En dan is het alweer vandaag. Vanmorgen naar hastings gereden voor een olijvengaard. Tapanade, olie en olijven proeven heerlijk! Gister reden we trouwens langs de zeelandt brewery. We zijn even zo bijdehand geweest om aan te kloppen dus dat werd oom proeven.

Als laatst vandaag in 4 uur doorgereden naar martinborough. Links rijden gaat prima trouwens. Hier staan we op een prachtig plekje. Morgen gaan we fietsen huren en een tocht maken langs wijngaarden en proeven vanzelf.

De verder planning is donderdag met de ferry naar t zuidereiland. De planning is wat in de war geschopt door een gecancelde crossing en een volgeboekte ferry. Maar al ga je hier een half jaar heen kom je nog te kort tijd. We gaan ons best doen om zoveel mogelijk te zien, maar we mogen nu al niet klagen. Ieder uur rijdt je werkelijk in een andere omgeving! Dit is een aanrader voor iedereen!

Ik heb wat fotos geplaatst vanaf me telefoon (als t goed is..) krijgen jullie een klein idee van hoe t hier is. Maar alles staat voor de rest op me camera dus jullie moeten t hiermee doen..

Tot snel! Liefs.

Melissa:

Like

• 14 Januari 2014 - 10:43

Mary Romar:

Hallo Joyce, leuk jullie verlag te lezen, vanaf nu 2 verslagen lezen eentje uit Australië en de ander uit Nieuw Zeeland helemaal top, geniet ze verder, hier aardig weer, klein zonnetje erbij en een paar graden.. hg Mary

• 14 Januari 2014 - 10:53

Floor:

Wauw! Klinkt super meiden :) Geniet ervan! Xxx Floor

• 14 Januari 2014 - 11:46

Laura:

Gaaf hoor !! Lekker ondernemen ! =)

• 14 Januari 2014 - 12:12

Mam:

ben er stil van.......en een beetje jaloers. Enjoy XX

• 14 Januari 2014 - 14:58

Jolanda:

Wat super meiden! Heeeeel veel plezier en vooral genieten! :) xx

• 14 Januari 2014 - 16:25

Vader Arie:

Dus naar het Noorderlijkste puntje van het zuidelijke eiland, met het pontje?
    hebben jullie een station? zo van s,avonds met z,n reet naar de zee en s,morgens
    met klep open wakker worden ofzo. we hebben al het een en ander opgezocht op
    you tube ziet er erg mooi uit allemaal, genieten meiden X

• 14 Januari 2014 - 16:36

Ineke:

Zo meiden wat gaaf allemaal jullie zullen zeker genieten nou ik blijf jullie nu volgen erg leuk geniet maar lekker kus ineke

• 14 Januari 2014 - 16:51

Kirsten:

Wat onwijs tof allemaal!!!!!!! Leuk om jullie zo te volgen!
    Heel veel plezier liefs

• 14 Januari 2014 - 19:53

Chantal:

Wijffies!! Fijn om te horen dat alles goed gaat! Klinkt echt super tof allemaal! Geniet ervan! Dikke knuffel

• 15 Januari 2014 - 09:55

Sara Ruiten:

Super leuk weer even een verslagje meiden!
    Klinkt super leuk wat jullie allemaal doen! Lekker genieten maar dat gaat wel lukt al zo te zien:)
    Hele dikke knuffel! xx

• 15 Januari 2014 - 12:18

Teun:

Leuk verslag meiden ken jullie foto, s niet vinden .ken mijn fout ook wezen.zal eve aan je moeder vraagen waar ik die ken vinden.zet em op meiden gr ome teun.xxx.

• 25 Januari 2014 - 22:53

Teun:

Hee joyce van harte gefeliciteerd. Als je terug ben krijg je je cado.maak er un mooie dag van.groetjes aan anneke.groet teun.